Coaching Skills to Improve Employee Performance


(Organizer : Quadrant Utama)

Date :
Tuesday, 23-01-2007 until Wednesday, 24-01-2007
08:30 - 16:00

Venue :
Twin Plaza Hotel
Jl. Letjen. S. Parman
Slipi, Jakarta

Fee :
Rp 2.150.000,-

Seminar/Conference Description :

  • Identifying effective coaching behaviors
  • Conducting a SWOT analysis to pinpoint coaching opportunities
  • Adapting coaching styles to different individuals
  • Recognizing and responding to "rut" stories used by individuals
  • Understanding the role of values, interests, skills, and personality in career management
  • Helping individuals create a career development plan

Who Should Attend? :
Supervisors
M managers
Team leaders
Other professionals who want to improve performance through coaching

Speaker :
Tim Instruktur PT. Quadrant Utama

Online Registrations :

  • Click here for the most time and cost effective online registration
    For those who are able to browse (Preferably Internet Explorer 4 or Above)
  • For those who are not able to browse click here for email registration
  • For those who prefer calling by phone. Please call us at 021 7191612.
  • For those who prefer using SMS. Please SMS us at 0816 113 8013

Labels: ,

Posted by wishmaster, Tuesday, January 2, 2007 10:30 AM | 0 comments |

Kebijakan Perusahaan Dalam Mererapkan Kewajiban Imbalan Kerja


Sesuai Dengan Ketentuan PSAK 24 Revisi Tahun 2004 dan
UU No. 13/2003
(Organizer : Bina Manajemen Indonesia)

Date :
Thursday, 18-01-2007 until Thursday, 18-01-2007
08:30 - 17:00

Venue :
Ibis Slipi Hotel
Jl. S. Parman Kav. 59
Jakarta,

Fee :
Rp 825.000,-

Seminar/Conference Description :
Workshop Description
Perusahaan sering kali mengalami berbagai kendala dalam menentukan kebijakan yang berkenaan dengan tenaga kerja. Penafsiran yang sering terjadi adalah mengartikan kebijakan sebagai keputusan sepihak yang tidak memperhatikan kepentingan karyawan dalam arti lain pemanfaatan oleh satu pihak saja yakni perusahaan, tidak kedua belah pihak antara peusahaan dan karyawan.

Salah satu kebijakan yang berkenaan dengan karyawan mengenai penerapan imbalan terhadap kinerja yang diberikan karyawan untuk perusahaan. Perhitungan dan pemberian kewajiban Imbalan Kerja yang terbaru telah diatur melalui UU Tenaga Kerja No.13/2003 dan PSAK 24. Dalam hal ini perusahaan harus memiliki pengetahuan khusus tentang peraturan tersebut serta pengetahuan dasar dalam penghitungan aktuaria untuk penentuan beban dan kewajiban.

Pelatihan ini akan memberikan gambaran penerapan Imbalan Kerja berdasarkan perspektif UU No.13/2003 dan PSAK 24.

Who Should Attend? :
Accounting & Personnel Staff, Accounting & Finance Manager, HR Staff, HR Specialist, Finance Controller, HR Manager

Speaker :
Haris E. Santoso, FSAI
CEO & Actuary BIRO PUSAT AKTUARIA
Aktuaris Senior yang telah berpengalaman lebih dari 15 tahun dibidang Aktuaria. Berpengalaman menjadi konsultan aktuaria di lebih dari 50 Perusahaan termasuk Joint Venture Company, BUMN, BPPN dan sebagai Economist Asian Development Bank dalam Pension & Provident Fund Reform Project, Departemen Keuangan Republik Indonesia.

Outline :

  1. Pemaparan mengenai UU No. 13/ 2006 dan PSAK 24
    • Perspektif UU No. 13/2003 dan PSAK 24
    • Spesifikasi Mengenai Imbalan Kerja
    • Keterangan Tabel Pencadangan Imbalan Kerja
  2. Mekanisme Akuntansi Imbalan Kerja
    • Kerangka Acuan Program Imbalan Kerja
    • Imbalan Pasca Kerja dan Jangka Waktu Panjang
    • Pesangon / PHK
    • Pendanaan Imbalan Kerja
    • Pengungkapan pada PSAK 24
  3. Tips-Tips Penting
    • Konsep Dasar Aktuaris
    • Memahami Laporan Aktuaris untuk PSAK 24
    • Integrasi Benefit

Online Registrations :

  • Click here for the most time and cost effective online registration
    For those who are able to browse (Preferably Internet Explorer 4 or Above)
  • For those who are not able to browse click here for email registration
  • For those who prefer calling by phone. Please call us at 021 7191612.
  • For those who prefer using SMS. Please SMS us at 0816 113 8013

Labels: ,

Posted by wishmaster, 10:26 AM | 0 comments |